miercuri, 1 octombrie, 2025
Home DOTTO NewsInvestiții majore în Portul Constanța: drumuri, cale ferată și rețele electrice pentru un hub logistic regional

Investiții majore în Portul Constanța: drumuri, cale ferată și rețele electrice pentru un hub logistic regional

de Redacția Dotto

Pe fondul discuțiilor tot mai intense despre încetarea războiului și apropierea unei păci mult așteptate, România își pregătește poziția de jucător strategic în reconstrucția Ucrainei. În Portul Constanța, cel mai mare din bazinul Mării Negre, se modernizează infrastructura feroviară, se extind drumurile și se consolidează rețelele electrice. Aceste investiții majore nu înseamnă doar trafic mai fluid pentru mărfuri, ci și transformarea țării noastre într-un hub logistic regional pregătit să susțină refacerea Ucrainei.

Administrația Porturilor Maritime Constanța a semnat recent contractul de finanțare pentru extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 și nodul rutier peste Canalul Dunăre–Marea Neagră, până la Porțile 8 și 9. Obiectivul este clar: fluidizarea traficului rutier intern și eliminarea cozilor interminabile de tiruri, care blocau portul zile întregi înainte de operațiunile de încărcare și descărcare.

În paralel a fost semnat și contractul pentru modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice, etapa a II-a. Proiectul include realizarea a 20 de posturi de transformare noi și modernizarea altor 66 existente în zonele Port Vechi, sectorul fluvio-maritim și Constanța Sud. Rețelele de cabluri de medie tensiune vor fi reconfigurate, extinse și aduse la standarde moderne.

CFR Infrastructură va investi peste 500 de milioane de lei în continuarea modernizării. Banii vin din trei surse – fonduri europene, bugetul de stat și surse proprii. Lucrările, cu termen de finalizare de 37 de luni, urmăresc creșterea vitezei de circulație, electrificarea completă și mărirea capacității de tranzit. La Valu lui Traian, șantierul este deja în plină desfășurare, cu primele 32 de linii în lucru.

Cu o rețea feroviară internă de 326 km și statutul de cel mai mare port din bazinul Mării Negre, Constanța se pregătește, prin aceste investiții masive, să devină unul dintre principalele hub-uri logistice pentru Ucraina și pentru întreaga regiune.

S-ar putea să îți placă

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult