Mii de constănțeni care urcă zi de zi în autobuzele CT Bus merg, efectiv, „pe muchie de cuțit”. Cauciucurile acestor mașini ar putea exploda în orice clipă, spun chiar angajații care le conduc și le verifică.
Anvelopele nu au mai fost schimbate de patru ani, au deja peste 169.000 de kilometri rulați și sunt grav uzate.
În imaginile pe care ni le-au arătat șoferii, se văd clar crăpături adânci, tăieturi, porțiuni mâncate. În loc să fie înlocuite, multe dintre cauciucuri sunt doar mutate între roți, mai ales pe spate, unde autobuzul are două rânduri de cauciucuri pentru stabilitate.
În mod normal, anvelopele de autobuz se schimbă la 3–4 ani sau după cel mult 80.000–100.000 de kilometri. Aici, limita a fost depășită de mult. Iar riscul este uriaș: explozie în mers, pierdere a controlului, derapaj la frânare, mai ales pe carosabil umed.
Şoferii spun că au făcut nenumărate sesizări interne, însă avertismentele lor au rămas fără răspuns.
Și pentru că vorbim despre „control pe roți” și despre reacție în fracțiuni de secundă, am invitat astăzi la jurnal un profesionist obișnuit să lucreze cu standarde de securitate impecabile. Un pilot, campion, care știe ce înseamnă întreținerea preventivă, normele stricte și limitele peste care nu se trece. Mihai Tănase a vorbit la DOTTO TV.
