Afaceri la cheie, pe alese

Baruri, terase, saloane de înfrumusețare, pensiuni, toate sunt afaceri la cheie scoase la vânzare pe bandă rulantă, pe litoral și în orașul Constanța.

Este un fenonem care se întâmplă chiar dacă sezonul estival este abia la început. Efectele pandemiei își spun cuvântul, sunt de părere economiștii, care argumentează că mulți antreprenori au pus lacătul pe ușă și nu mai vor să deschidă.

Judecând după multitudinea anunțurilor de vânzare a afacerilor la cheie, pe site-urile de specialitate, am putea spune că încredrea antreprenorilor în potențialul revenirii pe profit este foarte mică. De la saloane de înfrumusețare și firme de decorațiuni pentru nunți, până la baruri, terase și pensiuni, lista cu oferte este atât de lungă exact în domeniile care au fost cel mai puternic impactate de criza generată de pandemie.

Perioada grea a pandemiei de coronavirus i-a adus pe cei mai mulți dintre afaceriști la sapă de lemn. Probabil în încercarea de a-și mai recupera din sumele pierdute, antreprenorii constănțeni și-au pus la vânzare afacerile.

Iată câteva exemple!
Un proprietar scoate la vânzare, în schimbul sumei de 240 de mii de lei, adică 49 de mii de euro, un fast-food și un spațiu de patiserie cu clătite, în Mamaia Nord. Afacerea se vinde la cheie și dispune de toate utilitățile și de toate avizele funcționării, conform anunțului de vânzare.

Contra sumei de 120 de mii de lei, 25 de mii de euro, un alt afacerist este dispus să-și vândă afacerea: un bar cu terasă în Piața Ovidiu, mobilat și bucătărie utilată.

Un hotel de pe strada Stefan cel Mare, cu două etaje plus mansardă, este scos la vânzare pentru suma de 4 milioane 700 de mii de lei, adică aproape un milion de euro. Afacerea este promovată ca aducând un profit anual de 100 de mii de euro și totuși este de vânzare.

4 mii de euro cere cineva pentru a preda mai multe decorațiuni de nuntă: huse de scaune, funde, fețe de masă, arcadă și stâlpi de intrare. Nici nu este de mirare, evenimentele au avut cel mai mult de suferit în vreme de distanțare socială.

Un patron de pizzerie cere 80 de mii de lei, preț negociabil, în zona Boema. Restaurantul are toate utilitățile și avizele necesare pentru a funcționa și o chirie mică. Sunt 16 mii de euro pentru o afacere căreia nu îi lipsește nimic, poate doar clienții și profitul. Este o sumă ce ar putea indica disperarea antreprenorului de a scăpa de cheltuieli, având în vedere restul costurilor ridicate cu utilitățile și angajații, ce mai trebuie suportate de un investitor.

Nici proprietarii de saloane de înfrumuseţare nu au scăpat de umbra falimentului cauzat de epidemia de Covid. Aşa se face că un salon din Tomis II a fost închis şi scos la vânzare, cu tot cu mobilierul şi aparatura cu care a fost utilat, la preţul de 119 mii de euro.

Așadar, chiar dacă restricțiile au fost ridicate deocamdată și sezonul estival ne dă un semntiment de încredere, efectele pandemiei sunt adânc prezente în buzunarul afaceriștilor, care efectiv nu mai au din ce să susțină business-urile pentru a le redeschide și nici nu mai au certitudinea că din toamnă nu vom avea iar reguli stricte care să afecteze domeniul în care ei au investit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Vezi și

Hoți de combustibil, reținuți

25 de hoți care furau benzină din cisternele de aprovizionare ale stațiilor PECO au fost p…