joi, 27 martie, 2025
Home DOTTO News ANR reclamată la DNA de mai mulți comandanți

ANR reclamată la DNA de mai mulți comandanți

de Redacția Dotto

Acuzații fără precedent în Portul Constanța. Mai mulți căpitani susțin că autoritățile navale le-ar fi pus viețile în pericol obligându-i să efectueze manevre pe furtună, joi noaptea. Comandanții spun că Autoritatea Navala nu ar fi suspendat traficul maritim deși vântul sufla cu putere. Acum au sesizat DNA Constanța și Ministerul Transporturilor cu privire la această situație.

Joi noapte pe litoral a suflat un vant puternic care a ridicat valuri mari în larg. Furtuna s-a simtit si-n interiorul portului, acolo unde vantul a pus probleme traficului navelor mici, cum sunt remorcherele sau barjele fluviale.

„A fost o vreme destul de rea. Pe instumentele noastre de la bordul navelor la mine si la alte nave s-a inregistrat o viteza a vantului mai mare decat prevede regulamentul portar. Noi aveam viteze de 16-17 m/s si regulamentul portuar specifica ca se opreste traficul undeva dupa 13,8 m/s. Noi am anuntat, nu ne-au luat in considerare”

Adrian Popescu – căpitan de remorcher

Capitanii de port si radă care manevreaza remorcherele si navele in interiorul portului spun ca navigatia în aceste condiții meteo pune in pericol oamenii si ambarcatiunile. Navele cu greu mai pot fi controlate si e foarte greu sa fie cârmite, pe furtuna.

„În momentul in care este vânt, barjele sunt goale. Sunt de necontrolat efectiv, putem sa ne urcam pe mal cu ele, sa lovim alte unități, sa se duca efectiv la fund, ne bazam doar pe noroc, cum, ar veni”

Bogdan Găvăneanu – căpitan de remorcher

„Personalul merge pe barja si nu exista balustrazi, deci la o-naltime de 4 metri cat are o barja cand e descarcata va dati seama, daca vine o rafala se poate dezechilibra, poate cadea”

Adrian Popescu – căpitan de remorcher

Personalul navigant din port nu poate refuza sa lucreze pe furtuna, cât timp Autoritatea Navala nu decide suspendarea traficului naval. Reclamanții spun că solicitarea de suspendare a manevrelor până la ameliorarea vremii le-a fost respinsă, pe motiv că s-a primit un ordin nespecificat prin care regulile au fost modificate fără vreo explicație clară. Astăzi a venit și explicația ANR.

„Ofițerii centrului VTMIS mă anunță daca sunt îndeplinite condițiile din Regulamentul Portuar privind suspendarea manevrelor iar in urma acestor informații putem dispune suspendarea”

Alexandru Dănuț – șeful Căpităniei Port Constanța

„Viteza vântului trebuie sa fie 17 m/s minim pe o perioada de 10 minute”

Laurențiu Borcan – directorul Centrului de dirijarea traficului naval

Chiar si asa, o plangere a fost trimisa la procurorii anti-coruptie si la Ministerul Transporturilor.

„Plângerea la DNA a fost făcută în primul rând pentru ca noi am considerat ca e un abuz ce s-a-ntâmplat joi pe zi și joi noapte”

Adrian Popescu – căpitan de remorcher

Capitanii de port care au facut reclamatie cred ca unele firme din port pun presiune pe autoritati sa nu intrerupa activitatea chiar și pe furtuna, pentru ca afacerile lor să nu aibă de suferit.

S-ar putea să îți placă

Despre DOTTO TV

DOTTO TV este sursa dvs. de știri și analize video concise și imparțiale. La DOTTO TV vom extrage esențialul și vom comprima informația corectă, prompt, rapid și cu sens. Știrile despre cele mai importante evenimente de peste zi vor fi abordate din toate unghiurile și privite din persectiva impactului asupra oamenilor.

@2024 – Toate drepturile rezervate. Site realizat de Sanselo

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult