Miile de TiR-urile încărcate cu cerealele ucrainiene intră începând de astăzi în Portul Constanța, doar pe baza de programare online. Administrația Portuară vrea să deblocheze în acest fel traficul de marfă la cheiurile de încărcare/descărcare. Însă socoteala din online nu se potrivește deloc cu cea din teren. În prima zi de funcționare, site-ul s-a blocat, iar aplicația nu a mai funcționat.
Sute de TiR-uri cu cereale formează cozi uriașe în drumul lor spre cheiurile de încărcare. Șoferii stau la rând la nesfârșit așteptând să ajungă la vapor iar astfel de imagini au devenit obișnuință de când a izbucnit războiul în Ucraina. Lipsa de angajați, echipamentele insuficiente și uneori condițiile meteorologice conduc la situații în care șoferii așteaptă zile bune să intre la descărcat. De astăzi însă, Administrația Portului Constanța a informatizat sistemul de acces, printr-o aplicație de programare pe propria pagină de internet. Companiile de transport din toată țara își fac o programare de acces pentru mașinile cu marfă, astfel încât șoferii să ajungă exact la timp, când vine și vaporul la încărcat.
„Toți transportatorii cu activitate în portul Constanța își rezervă prin intermediul acestei aplicații, intervalul orar pentru desfășurarea activității de încărcare sau descărcare la operatorul către care se îndreaptă” spune Florin Vizan, directorul Portului Constanța.
Într-o luna de vârf, cum sunt cele din campaniile agricole, pe la Porțile 7 și 9 ale Portului Constanța intră 83.000 de camioane încărcate cu cereale. Asta înseamnă o medie de peste 2.500 de mașini pe zi. Scopul acestei aplicații pentru TiR-uri este acela de a rezolva problema traficului auto greu și de-a găsi soluții atunci când apar probleme ce ar putea duce la perturbarea mișcării autocamioanelor în incinta portului. Dar socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea on-line. Astăzi la prima oră a dimineții șoferii de camion se plângeau deja de faptul că au întâmpinat probleme și când au încercat să facă rezervare, nu au primit niciun răspuns.
„După 10 minute de mers cu aplicația a picat sistemul și sunt cozile la fel… infernale. Infernale ! Îmbulzeală, fiecare se bagă cum apucă, dai de fel și fel de oameni și de-aicea apar problemele” spune un șofer de TiR.
„Am făcut programare, dar nu merge aplicația, nu merge site-ul. Ne dă eroare. Pentru aseară la 6 eram programat să intru, și am intrat la 2 noaptea” spune un alt bărbat.
Portul Constanța pune la dispoziție, gratuit, atât soluția informatică, cât și posibilitatea de integrare sau interconectare. Până în acest moment, 177 de companii care își desfășoară activitatea în port au fost înregistrate în cadrul aplicației.