Atenție la noua metodă de înșelăciune. Tot mai mulți români cad victime ale unei metode de fraudă denumită „spoofing”. Infractorii contactează cetățenii, pretinzând că sunt angajați ai băncilor sau ai unor instituții publice, și solicită informații personale sensibile.
Aceștia folosesc aplicații de tip Voice over IP pentru a masca numărul real de telefon, făcându-l să pară legitim sau asociat cu o instituție cunoscută. În cadrul apelurilor, escrocii susțin că victimele ar fi solicitat un împrumut sau că există o plată suspectă și cer detalii confidențiale, precum datele de pe card și codul de securitate, pentru a anula tranzacția. Cei apelați sunt redirecționate apoi către falsi polițiști, care le solicită să transfere bani într-un „cont sigur” pentru protejarea fondurilor. Mulți dintre cei care au căzut în capcană au pierdut deja sume importante de bani.
Poliția Română avertizează că instituțiile bancare nu solicită niciodată astfel de informații prin telefon sau mesaje. Cetățenii sunt sfătuiți să verifice autenticitatea apelurilor și să nu ofere date personale sau financiare către persoane necunoscute.