Canalele Dunăre Marea – Neagră și Poarta Albă, Midia-Năvodari intră în programul de modernizare. Ministerul Transporturilor a lansat o licitație de 1,2 miliarde lei pentru siguranța navigației. Investiția finanțată din fonduri europene prin Programul Transport are o durată de 11 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru execuția lucrărilor.
„Studiul de fezabilitate a costat 12 milioane, si este extrem de important pentru Canal pentru a se interveni la intarirea malurilor, a se preveni surparea lor siguranta navigatiei, viteza de navigatie pe canal.”
Florin Goidea – director Administratia Canale Navigabile
Deși Canalul a fost inaugurat în 1984, nu au fost executate toate lucările din proiectele inițiale, iar unele amenajări su suferit degradări și distrugeri. De asemenea, după deschiderea Canalului Poarta Albă Midia Năvodari, muncitorii și utilajele au fost transferate pentru execuția canalului Dunăre-București, iar lucrările care ar fi trebuit finalizate au fost abandonate. Acum vor fi reluate.
„Pe zona de lunca avem aparari de maluri, PL-ul de fapt, care in conditiile cresterii traficului, acesta s-a deteriorat. A doua sectiune importanta este zona de platou, adica zona dintre Basarabi si Agigea in care, lucrarile nu au fost finalizate in proportie de 1oo%”
Moren Abdulafi – specialist ACN
Canalul Dunăre Marea Neagră este încadrat drept construcție de clasă deosebită (clasa II) pentru că asigură alimentarea cu apă a Centralei Nucleare de la Cernavodă, iar în acordul European privind marile căi de navigație de la Geneva 1996 este definit drept cale navigabilă de importanță europeană. Canalul Poarta Albă -Năvodari este de importanță medie.