Criza din Suez, parțial rezolvată
Home Externe Știri externe Criza din Suez, parțial rezolvată
Știri externe - Breaking news - luni 29 martie 2021

Criza din Suez, parțial rezolvată

Ajutată de maree, nava gigant care blocheză de o săptămâna canalul Suez a fost parțial readusă pe linia de plutire. Revine astfel speranța că traficul pe cea mai aglomerată cale navigabilă din lume ar putea fi reluat în curând, iar vapoarele încarcate cu peste 100 de mii de ori care au plecat din Portul Midia vor ajunge curând la destinație.

Nava de 200.000 de tone, de mărimea Empire State Building, care transporta mărfuri din Asia spre Europa a rămas blocată marțea trecută pe Canalul Suez, tensionând lanțurile de aprovizionare și așa împovărate de pandemia de coronavirus. Din cauza blocajului, peste 300 de vapoare, care transportă de la țiței la hârtie igienică, așteaptă de atunci să treacă prin canal. Valoarea totală a bunurilor afectate de blocaj atinge până la 9 miliarde de dolari.

Specialiștii spun că nici Constanța nu va fi ferită de criza din Suez. În câteva zile s-ar putea resimti lipsa unor produse de pe rafturi și scumpirea altora. De altfel, autoritățile din Portul Constanța au fost notificate deja de un armator că nava care se îndrepta spre România a făcut cale întoarsă.

Nava de marfă gigant a fost smulsă astăzi dimineață de pe țărm și reașezată parțial pe linia de plutire, readucând speranța că traficul ar putea fi reluat. Eliberarea navei a venit după eforturi imense la care au participat zece remorchere și a fost decisă de forța naturii. Mareea a fost cea care a ridicat nivelul apei din canal și a ajutat la eliberarea acesteia, pupa navei aflându-se acum la aproximativ 300 de metri de țărm. Provocările sunt departe de a fi însă încheiate.

SURSA: New York Times „Nava este ca o balenă uriașă pe care trebuie să o alunecăm de pe plajă, înapoi în apă. Nu ar trebui să începem să ne bucurăm încă”, a avertizat Peter Berdowski, directorul executiv al Royal Boskalis Westminster, care a fost desemnat de proprietarul Ever given pentru a ajuta la mutarea navei.

Nici ruta alternativă în jurul Capului Bunei Speranțe, în vârful sudic al Africii, nu pare a fi o soluție. Acesta adăugă aproximativ două săptămâni călătoriilor și amenință întârzierile la livrare. Aproximativ 90% din transporturi nu sunt asigurate în caz întârzieri.

Printre navele afectate de criza din Suez se numără și 10 vapoare încărcate cu peste 130 de mii de oi, care au plecat din Portul Midia spre Orientul Mijlociu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Verifică și

Asociaţia Elevilor din Constanţa acuză Guvernul de batjocură faţă de elevi

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc), Asociaţia Ele…