Următoarea piesă mare de pe Facebook ar putea avea ca scop cunoașterea vecinilor. Compania a confirmat săptămâna aceasta că testează o nouă funcție care îi încurajează pe utilizatori să posteze și să împărtășească știri în rețelele sociale miniaturale axate pe zone geografice mici. Utilizatorii pot crea profiluri speciale care împărtășesc informații limitate cu vecinii lor, în timp ce Facebook însuși va folosi datele detaliate de locație pe care le colectează de la cei înscriși pentru a difuza reclame „mai relevante”.
Funcția, numită Neighborhoods, este în prezent testată pe o singură piață, Calgary, în Canada, dar probabil că Facebook va lansa accesul pe o scară mai largă, dacă testul va avea succes. O altă rețea socială hiperlocală, Nextdoor, a demonstrat viabilitatea acestui model și se pare că este în căutarea unei IPO cu o evaluare cuprinsă între 4 și 5 miliarde de dolari.
Capturile de ecran ale funcției Neighborhoods au fost distribuite pe Twitter marți de consultantul în rețele sociale Matt Navarra, în timp ce o versiune anterioară a funcției a fost văzută în mai de Jane Manchun Wong. Un purtător de cuvânt al Facebook a confirmat testul către Bloomberg, spunând: „Mai mult ca oricând, oamenii folosesc Facebook pentru a participa la comunitățile lor locale. Pentru a face mai ușor acest lucru, lansăm un test limitat al cartierelor, un spațiu dedicat în cadrul Facebook pentru ca oamenii să se conecteze cu vecinii lor. ”
Capturile de ecran partajate de Navarra arată procesul de integrare, utilizatorii Facebook fiind rugați să „se conecteze cu vecinii”. Utilizatorii trebuie să confirme locația lor pentru a se potrivi cu zona lor (pot revoca accesul la aceste date ulterior, deși acest lucru va avea un efect minim în ceea ce privește confidențialitatea, cu excepția cazului în care utilizatorul se îndepărtează ulterior) și apoi să creeze un profil limitat care poate fi vizualizat de cei din apropiere, chiar dacă nu sunt prieteni pe Facebook.
Un ecran de întâmpinare pentru funcție le spune utilizatorilor să-și amintească cinci reguli: „fii inclusiv”, „fii amabil”, „păstrează-l local”, „păstrează-l curat” și „împărtășește informații valoroase”. Utilizatorii pot invita prietenii să se alăture și li se cere să răspundă la întrebări despre vecinătatea lor și să împărtășească imagini. Navarra raportează că utilizatorii pot părăsi sau schimba cartierul în orice moment.
O concentrare pe cartiere s-ar potrivi cu mișcarea lentă a Facebook către comunități mai mici. În ultimii ani, compania a pus mai mult accent pe grupurile private și publice, spre deosebire de partajarea mai deschisă între cel mai larg cerc de prieteni al unui utilizator.