Mobilizare fără precedent în Portul Constanța. Zeci de reprezentanți ai autorităților portuare și echipaje medicale i-au așteptat în această dimineață pe cei nouă marinari ucraineni salvați din mijlocul furtunii, după ce cargo-ul lor, încărcat cu cărbune, a fost înghițit de valuri, ieri dimineață. Cei nouă se află în afara oricărui pericol și au fost preluați de agentul lor. Trupul neînsuflețit al unui marinar a fost adus la mal, iar alți doi membri ai echipajului sunt, în continuare căutați în mare. O femeie cadet aflată la borul cargo-ului este acum la spital, medicii fiind optimiști în privința evoluției stării ei de sănătate. Autoritățile portuare spun că cel mai probabil incidentul din Marea Neagră s-a produs din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Cei 9 marinari ucraineni au ajuns în Dana de Pasageri a Portului Constanța în această dimineață, la bordul GSP Falcon. Aici au fost așteptați de nouă ambulanțe cu echipe medicale, de reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică, ai Gărzii de Coastă și ai Căpităniei Constanța. Tot în Dana zero au venit și angajații de la Medicina Legală, care au preluat cadavrul unuia dintre marinarii decedați și recuperat de salvatorii români. Alți doi membri ai cargoului sunt în continuare dați dispăruți.
Supraviețuitorii au trecut printr-un control medical de rutină și au fost testați cu teste antigen, rezultatele fiind, din fericire, negative. Mai departe, pentru ei vor urma controale medicale amănunțite.
La 75 de mile marine în larg, Fregata Regina Maria și o navă a Gărzii de Coastă continuă operațiunile de căutare a celorlalți doi marinari dispăruți în valuri, iar la țărm autoritățile încearcă să refacă filmul indicentului pentru a afla cum a fost posibil ca nava să se rupă în două și mai apoi să se scufunde.
La Ambasada Ucrainei la București a fost deschisă o linie de urgență pentru rudele marinarilor, iar Ambasada face și demersuri pentru repatrierea lor, nu înainte ca aceștia să fie însă audiați de organele de cercetare care au preluat cazul.
Zona în care s-a scufundat cargoul încărcat cu cărbune va fi monitorizată de autoritățile navale și de reprezentanții Agenției de Mediu, care vor să evite o eventuală poluare. La locul indicentului va ajunge și o echipa de scafandri, care va analiza epava și le va furniza anchetatorilor indicii importante pentru anchetă.