Investiții pentru deblocarea Portului Constanța

Investiții importante sunt anunțate și în Portul Constanța. Ministrul Transporturilor spune că acesta trebuie folosit la capacitate maximă și promite că în curând și ultimele 350 de vagoane care blochează șinele din port vor fi ridicate. Acestea urmează să fie valorificate de ANAF.

De două ori a crescut traficul din Portul Constanța în ultimele două luni, ca urmare a războiul din Ucraina. Operatorii din port preiau acum 50 de nave pe zi, față de 33, anul trecut. Și numărul de containere a crescut la un nive, fătă precedent: 7.000 de containere pe zi, la începutul lunii martie.


Banii de la Guvern vor fi folosiți pentru eliberarea liniilor de cale ferată blocate acum de sute de vagoane ruginite. 337 dintre acestea au fost ridicate în ultimele trei săptămâni și duse în depourile din țară însă peste 350 sunt încă pe loc. Acestea se află sub sechestrul ANAF.
Președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, a spus ca va merge pe 27 aprilie la Kiev și va înainta administrației de la Kiev o ofertă pentru a transporta mărfurile ucrainiene prin porturile maritime românești la Marea Neagră.

SINCRON Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor – Peste 100 de milioane pe procedură de urgență pentru reabilitarea a 35 de linii din cele 97 sau 98 care sunt în acest moment nefolosite, astfel încât să putem rapid să le reabilităm, diferența până la 200 de milioane este o sumă necesară pentru a demera procedurile pe legea achizițiilor normale pentru a reabilita diferența de 60 și ceva de linii.

337 dintre cele 700 de vagoane abandonate pe șinele din Portul Constanța au fost ridicate în ultimele trei săptămâni și duse către depourile din țară. Cele peste 350 rămase iar cele rămase vor ajunge la fier vechi.
„Cei de la ANAF au sechestru pe vagoanele CFR Marfă. Să urmeze și ei, vom avea o discuție, o procedură rapidă astfel încât cele 350 de vagoane rămase în acest moment în Portul Constanța din 700, câte erau în urmă cu 3 săptămâni, să poată fi valorificate rapid și liniile să fie eliberate”, a precizat Grindeanu.
Ministrul susține că aceste lucrări sunt necesare pentru creșterea capacității Portului Constanța pe zona feroviară.
„Vor mai urma investiții în perioada următoare astfel încât să folosim la capacitate maximă Portul Constanța”, a mai declarat ministrul Transporturilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Vezi și

Se scumpește transportul în Delta Dunării

Se scumpește transportul în Delta Dunării. Transportatorii au anunțat că vor să mărească t…