15 minute de lectură în fiecare clasă, din toată țara. Așa a fost sărbătorită pentru prima dată Ziua Națională a Lecturii în România.
Preșcolarii au stat cu ochii și, mai ales, cu urechile ciulite la doamna educatoare, care le-a citit o poveste cu tâlc. Dorința Ministerului Educației și a dascălilor este să trezească interesul tinerei generații pentru lectură, într-o lume în care jocurile video și aplicațiile de pe telefon captează atenția copiilor și le afectează abilitățile de comunicare reală în societate. Realitatea este că sub 10% dintre români cumpără o carte pe an.
În toată România, atât în școli cât și în biblioteci, preșcolarii și școlarii, au pătruns în lumea poveștilor, timp de 15 minute. A fost modul în care Ministerul de resort și-a dorit să marcheze Ziua Națională a Lecturii. Educația nu este completă fără cărțile, care ne poartă în lumea imaginației și a cuvintelor alese.
Începând din acest an, România are o Zi Națională a Lecturii! Într-o țară în care sub 10% dintre cetățeni cumpără o carte pe an, rolul școlii devine esențial în a cultiva o activitate aparent desuetă, lectura, ca preocupare menită să ne salveze dintr-un univers superficial, un univers în care dăm click fără a decide. Lectura construiește legături profunde și statornice în mințile tuturor, fie copii sau adulți, a declarat ministrul Educației.
Începând din acest an, România are o Zi Națională a Lecturii! Într-o țară în care sub 10% dintre cetățeni cumpără o carte pe an, rolul școlii devine esențial în a cultiva o activitate aparent desuetă, lectura, ca preocupare menită să ne salveze dintr-un univers superficial, un univers în care dăm click fără a decide. Lectura construiește legături profunde și statornice în mințile tuturor, fie copii sau adulți.
Sorin Mihai Câmpeanu, ministrul Educației
Dascălii s-au conformat. Le-au lecturat elevilor fragmente captivante din povești pentru a-i încuraja apoi să lectureze singuri acasă.
Cu siguranță ați auzit deja despre clasele cu sistem de predare Montessori. Ceea ce este nou în metodologia adoptată aici este faptul că profesorul ascultă și copii, de 4-5 anișori, fac diverse exerciții care îi pregătesc să citească cursiv, exacrt ca la nivelul unui elev de clasa I, de exemplu.
Poate că cel mai important rol în a introduce lectura plăcută în programul zilnic al copiilor îl au părinții. Primul sfat: să facă un obicei din a citi împreună cu ei.
Mai nou, școlile sunt încurajate să ofere spații editurilor și librăriilor pentru a prezenta și eventual chiar a vinde cărți pe teme educative și recreative, adecvate vârstei elevilor.