joi, 10 octombrie, 2024
Home DOTTO News Linie maritimă RO RO între Constanța și Turcia

Linie maritimă RO RO între Constanța și Turcia

de Redacția Dotto
Portul Constanța va fi legat de Turcia printr-o linie maritima de nave tip RO-RO. Distanța dintre cele două porturi este parcursă în 8 ore, astfel că linia de navigație va fi deosebit de atractivă pentru transportul de mărfuri între Turcia și Europa. Anuntul a fost facut de ministrul transporturilor la Constanta, in prezenta premierului Ciolacu. Ambii au venit ieri la malul mării pentru inaugurarea unor investitii in Terminalul de Containere din Portul Constanța Sud Agigea.

În prima fază, navele de tip RO-RO vor veni la Constanța o data pe saptamana, urmand ca voiajele sa devina din ce in ce mai dese. Plecarea va fi din Portul Karasu -este cel mai mare port RO-RO din Marea Neagră si principal centru al Turciei privind transporturile spre Europa Centrală.

„Camioanele, camionagii vor ajunge aicea, se elibereaza, se descarca dupa aia se duc pe autostrada pin in cealalta parte a tarii si invers. Si pentru fluxurile de export, la fel. Vor veni aici, intra in coada de asteptare se incarca in cateva minute pe ferry-boat”

Cosmin Cârstea – operator portuar

Acest serviciu, care revine în portul Constanța după o întrerupere de aproape 9 ani, îşi propune pe de o parte, scurtarea timpului de tranzit pentru mărfurile care circulă pe șosele între Turcia şi Europa Centrală şi de Est, iar pe de altă parte, oferirea unei alternative mai sigure şi mai ieftine de transport decât transportul rutier, pentru toţi şoferii care călătoresc între România şi Turcia. Terminalul RO-RO va avea şi primul scanner drive-through de la granițele noastre. Asta inseamna ca TiR-urile si camioanele vor fi scanate din mers, fara să se mai oprescă. Noul scanner poate verifica 70 de containere pe ora, in timp ce actuatul scaner poate verifica doar 4 containere pe oră.

„Va ușura foarte foarte mult munca colegilor de la Politia de Frontiera si de la Vama in paralel, in acest an, vor fi montate alte 3 scanere. În total vom avea, până la mijlocul anului viitor patru astfel de scanere”

Mihai Teodorescu – director APC

Portul Constanţa va deveni cea mai mare poartă de intrare în Uniunea Europeană, după investiţiile de peste un miliard de euro făcute de in ultimii doi ani in Terminalul de Containere din Constanta Sud – Agigea. 82 de milioane de euro au fost investiti aici  doar pentru dezvoltare.

„Aceste noi terminale vor genera un plus anual de un milion de tone de marfă. Asta înseamnă miliarde în plus care vor alimenta conturile companiilor ce operează aici, venituri care vor stimula creșterea economică a României.”

Marcel Ciolacu – primul ministru

Investitiile anuntate azi vor creste capacitatea de operare a Portului Constanta cu 2o%. Asta ar însemna o capacitate mai mare cu 120 de milioane de tone pentru a opera cele mai mari nave de transport mărfuri. In paralel, se lucreaza si la infrastructura feroviara: liniile de cale ferata se modernizeaza, astfel incat sa faca fata traficului sporit, de marfuri.

„Deci vorbim de aproape jumatate de miliard de euro in perioada urmatoare. Asta neincluzand acel miliard de euro in infrastructura feroviara din jurul Portului Constanta”

Sorin Grindeanu – ministrul transporturilor

Portul Constanţa a avut anul trecut o creştere istorică de peste 92 de milioane de tone pentru un port proiectat la 100 de milioane de tone

S-ar putea să îți placă

Despre DOTTO TV

DOTTO TV este sursa dvs. de știri și analize video concise și imparțiale. La DOTTO TV vom extrage esențialul și vom comprima informația corectă, prompt, rapid și cu sens. Știrile despre cele mai importante evenimente de peste zi vor fi abordate din toate unghiurile și privite din persectiva impactului asupra oamenilor.

Articole recente

@2024 – Toate drepturile rezervate. Site realizat de Sanselo

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult