Litoralul românesc a devenit destinație de weekend. Cel puțin în ultimii doi ani, românii au început să vină la mare doar pentru câteva zile. În timp ce reprezentanții patronatelor se plâng de slaba promovare a litoralului, turiștii spun că preferă sejururi mai scurte din cauza prețurilor mari.
Bulgaria, Turcia sau Grecia sunt promovate pe toate canalele atât de hotelierii de acolo, cât și de agențiile de turism. Exemplu pe care și cei de la malul mării ar trebui să-l urmeze.
La malul mării au venit mai mulți reprezentanți ai Patronatelor din România. Alături de cei de la Constanța încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru a promova litoralul românesc și la ei în zonă. Astfel, și numărul turiștilor care vor veni la mare ar putea să crească.
O altă problemă ar fi banii. Suma alocată pentru promovarea turismului românesc este mult prea mică, susțin reprezentanții patronatelor din România.
Iar lipsa de promovare a turismului începe să se vadă. Cel puțin momentan, se pare că litoralul românesc a ajuns să fie o destinație de „weekend” pentru turiști.
Lucru care este trist, mai ales că litoralul românesc are ce oferi. Ba mai mult, majoritatea operatorilor economice au încercat să vină cu fel de fel de oferte pentru toate buzunarele și pentru toate gusturile.
Potrivit reprezentanților din turism, numărul turiștilor care vor veni la mare va începe să crească după ce elevii vor termina examenele.