Lucrările de modernizare din Port avansează greu

Până la trei procente din PIB se pierd din cauză că Portul Constanţa este folosit la doar jumătate din potenţial. Guvernul a promis lucrări de urgenţă în Port ca să grăbească transportul mărfurilor, însă acestea înaintează destul de greu.

311 linii de cale ferată are în prezent Portul Constanța. 35 dintre ele au fost reabilitate în procedură de urgenţă, pe 112 dintre ele se circulă cu restricţii, iar 1oo sunt închise. Din cele peste 7oo de vagoane care blocau Portul la începutul războiului din Ucraina, jumătate încă ruginesc pe şine.

Acum se lucrează la alte zeci de căi ferate din Port, numite de Guvern „prioritatea a doua”.

Lucrările sunt îngreunate de cele 144 de vagoane care încă blochează șinele. Asta în timp ce milioane de tone de cereale din Ucraina aşteaptă să fie transportate spre alte zări. Fiscul a încerat să vândă vagoanele în contul unor datorii ale CFR Marfa, însă după trei licitații abia a reușit să dea 25 dintre ele. Dacă Portul Constanţa ar fi sută la sută funcţional, taxele pentru exportul mărfurilor ucrainene, în special cereale, ar putea aduce bani grei în bugetul României. Guvernul a alocat 2oo de milioane de lei pentru lucrările de reparații ale căilor ferate din Port.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Check Also

O nouă acțiune a Farului în școli

”Marinarii” au vizitat astăzi Școala Gimnazială nr. 7 „Remus Opreanu“ din Constanța. Prin …