Din septembrie, pacienții care simt că dreptul lor la liberă alegere a fost încălcat, pot acționa. Ministerul Sănătății lansează o platformă online prin care pot fi raportate cazurile în care bolnavii au fost redirecționați, sub presiune sau prin inducere în eroare, către cabinete private, în loc să primească tratament în spitale publice.
Sănătatea nu trebuie condiționată. Pacienții care se simt constrânși să aleagă cabinete private, în timp ce se află în grija spitalelor publice, pot sesiza acest tip de abuz începând cu 1 septembrie. Măsura vine în contextul unei serii de reclamații, ce indicau faptul că unii pacienți ar fi fost direcționați către cabinete private sub diferite pretexte, fie lipsa unui medic disponibil, fie lipsa unor echipamente, deși aceste situații nu reflectau cu adevărat realitatea.
„Ministerul Sănătății a lansat la începutul lunii septembrie, un formular online destinat pacienților care au fost redirecționați abuziv de la spitalele publice către cabinete medicale private. Formularul, disponibil pe site-ul Ministerului, va permite oricărui pacient să semnaleze: unitatea medicală unde a avut loc incidentul, numele medicului implicat, cabinetul privat indicat, dar și eventualele costuri impuse.”
Emilia Crețu, reporter Dotto Tv
Sesizările vor fi analizate atent, în cadrul unui control comun efectuat de Ministerul Sănătății împreună cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Scopul acestui demers este clar: eliminarea abuzurilor și sancționarea comportamentului care încalcă etica medicală și drepturile pacientului.
Fiecare pacient are dreptul să aleagă liber unde vrea să se trateze, în sistemul public sau cel privat, iar orice presiune sau manipulare venită din partea personalului medical este inacceptabilă. Ministerul încurajează raportările sincere și detaliate, cu scopul de a curăța sistemul public de practici neconforme și de a restabili încrederea în serviciile medicale oferite în spitalele de stat.
