Constanța are de ieri un nou logo. Creat de un absolvent de matematică din Târgu Mureș, devenit între timp profesor de design la SNSPA, acesta a câștigat competiția „Constanța Logo Challenge”, organizată de OMD Mamaia – Constanța, după mai multe luni de selecții și consultări. Noul simbol vizual al orașului a stârnit deja reacții împărțite în rândul comunității. În timp ce unii apreciază abordarea modernă și minimalistă, alții o consideră prea abstractă și lipsită de legătură cu identitatea Constanței.
După două luni de așteptare și peste 400 de propuneri, Constanța are un nou logo. În prima etapă, juriul – format din specialiști în branding, comunicare, turism și reprezentanți ai autorităților locale – a selectat 10 lucrări semifinaliste. Apoi, au fost aleși cei trei finaliști, iar câștigătorul a fost desemnat în baza originalității, versatilității și relevanței pentru identitatea orașului, spun organizatorii. Jumătate din nota finală a venit din partea publicului, care a putut vota lucrarea preferată.
Noua identitate vizuală a Constanței e descrisă de organizatorii concursului ca „fresh, jucăușă și contemporană” – un concept gândit să iasă din tipare și să inspire. Logo-ul nu e doar pentru afișe sau pliante: are potențialul de a prinde viață în instalații urbane spectaculoase, hărți stilizate sau piese de mobilier urban. Noua identitate vizuală a orașului nu a trecut neobservată. Reacțiile constănțenilor s-au împărțit: unii aplaudă direcția modernă, alții ar fi vrut simboluri mai clar legate de istoria sau identitatea orașului.
„Constanța Logo Challenge” a fost o competiție deschisă adresată designerilor din toată țara și susținută de către Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța, care are ca obiectiv promovarea orașului ca destinație turistică relevantă, modernă și atractivă. Valoarea totală a premiilor a fost de 10.000 de euro.