vineri, 28 noiembrie, 2025
Home ActualitateReacția Spitalului Județean, după imaginile cu mâncarea servită copiilor: Meniurile, avizate de comisia de nutriție. Un procent majoritar de pacienți mulțumiți

Reacția Spitalului Județean, după imaginile cu mâncarea servită copiilor: Meniurile, avizate de comisia de nutriție. Un procent majoritar de pacienți mulțumiți

de Redacția Dotto

După ce mesajul mamei nemulțumite a strâns sute de comentarii în spațiul public, reprezentanții Spitalului Județean Constanța au trimis un comunicat de presă cu lămuriri.

În privința mâncării, SCJU transmite că hrana este furnizată de ARIMEX COMEXIM 2000, pe baza unui contract, că meniurile sunt avizate și că un dietetician verifică zilnic preparatele. Spitalul susține totodată că, potrivit chestionarelor de satisfacție, majoritatea pacienților se declară mulțumiți. Conducerea explică și că secția de Pediatrie este frecvent supraaglomerată, deoarece în toată Dobrogea nu există un spital dedicat copiilor, iar SCJU preia toate urgențele din regiune.

Aceast[ situație ar putea afecta confortul pacienților și al însoțitorilor. În aceleași comunicat se mai precizează că igienizarea în saloane se face zilnic, iar mobilierul deteriorat urmează să fie înlocuit în 2026, când legislația va permite achizițiile. Cât despre taxa de însoțitor, spitalul amintește că aceasta este stabilită prin lege: 60 de lei/zi cu masă sau 38 de lei/zi fără masă, cu posibilitatea de scutire pentru persoanele fără venituri.

Conducerea unității mai afirmă că apreciază feedbackul pacienților și îl consideră important pentru îmbunătățirea serviciilor.

Redăm mai jos textul integral al acestui comunicat:

Având în vedere informațiile apărute în spațiul public privind calitatea mâncării oferite pacienților, dorim să facem următoarele precizări:

Secția de Pediatrie este frecvent supraaglomerată, întrucât în întreaga regiune Dobrogea nu există un spital dedicat pediatriei, iar SCJU Constanța preia toate urgențele și cazurile complexe. Acest lucru poate influența temporar confortul pacienților și al aparținătorilor.

Igienizarea se realizează zilnic conform protocoalelor, iar lucrările de întreținere și reparații sunt efectuate constant. Mobilierul deteriorat este inclus în programul de investiții pentru anul 2026, urmând a fi înlocuit în măsura în care legislația va permite efectuarea achizițiilor.

Referitor la taxa de însoțitor , aceasta este reglementată de legislația în vigoare.

Conform Art. 233 – Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, tarifele serviciilor hoteliere pentru persoana care însoţeşte copilul internat în vârstă de până la 3 ani, precum şi pentru însoţitorul persoanei cu handicap grav internate se suportă de către casele de asigurări de sănătate, dacă medicul consideră necesară prezenţa lor pentru o perioadă determinată. Tariful serviciilor hoteliere pentru persoana care însoţeşte copilul cu vârstă mai mare de 3 ani internat într-un spital public, suportat de însoţitor, nu poate depăşi dublul sumei reprezentând alocaţia pentru hrană specifică secţiei în care este internat copilul.

Potrivit Legii 133/2022, începând cu 1 iunie, cuantumul alocației de hrană este 22 de lei pe zi. În cadrul SCJU Constanta taxa de 60 de lei a fost adoptată în anul 2022 iar începând cu luna aprilie 2025, aparținătorii pot opta pentru o taxă redusă de 38 lei/zi, care nu include masa, ci doar serviciile hoteliere.

Angajamentul de plată este de 15 zile, de la data externării. Cei care nu înregistrează venituri (conform adeverintei eliberate de organele abilitate) sunt scutiți de taxa de însoțitor.

Hrana pacientilor este asigurată de firma ARIMEX COMEXIM 2000 SRL, conform contractului și meniurilor avizate de comisia de nutriție. Asistentul dietetician al spitalului verifică zilnic calitatea și modul de preparare a hranei, inclusiv regimurile speciale.
Conform Ordinului MS 1501/2016, pacienții externați primesc prin SMS chestionare de satisfacție, iar datele analizate indică în mod constant un procent majoritar de pacienți mulțumiți.

Apreciem opiniile pacienților și ale aparținătorilor, deoarece acestea ne ajută direct să ne îmbunătățim serviciile și să luăm cele mai bune decizii pentru siguranța și confortul pacientilor internați.

S-ar putea să îți placă

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult