Sunt înregistrate cifre record ale traficului de mărfuri din Portul Constanța. Războiul din Ucraina a determinat explozia mărfurilor din cel mai mare port de la Marea Neagră.
Aproximativ 70 de milioane de tone de mărfuri au intrat și au ieșit din țara noastră prin Portul constănțean, iar în top se află cerealele, urmate de petrol, minereuri și combustibili minerali solizi. Creșteri sunt raportate și în porturile de la Dunăre, acolo unde navele maritime transportă petrol și grâne în cantități uriașe.
De când a izbucnit războiul în Ucraina și până în prezent, autoritățile din România au tras linie, iar cifrele traficului vamal din porturi au întrecut orice imaginație. Din țara noastră au intrat și au ieșit mărfuri pe cale maritimă cum nu s-a mai întâmplat până acum.
Exportul de cereale este cel care a predominat la traficul de mărfuri din Portul Constanta și anul acesta.
Prin Portul Constanța au fost exportate 22 milioane de tone de cereale, din care 1o milioane erau grâne venite din Ucraina. Toate aceste exporturi pe cale maritimă au generat investiții mari în instalațiile de încărcare din port. Un terminal de cereale din Constanța încarcă 3.ooo de tone de marfă în fiecare oră, simultan, în două nave.
Pe lângă acest terminal, portul Constanța are mai multe firme care operează navele cu cereale. O creștere semnificativă o reprezintă și cantitățile de petrol brut, combustibili minerali solizi și minereuri tranzacționate. Un singur terminal specializat pe minereu poate încărca sau descărca 9o.ooo de tone în fiecare zi. De când Rusia a fost sancționată internațional în ceea ce privește traficul de mărfuri, acestea ajung pe mare în Constanța și apoi, mai departe spre Turcia, Egipt și China.
Cifre impresonante au fost și la containere. Anul acesta transportul de containere a însumat 5oo.ooo de tone marfă.