Criza din domeniul transportului maritim, generată de război, l-a adus la Constanța pe secretarul general al Organizației Maritime Internaționale.
Portul Constanța a fost primul care a dat o mână de ajutor pentru deblocarea situației transportului de cereale, însă încă nu reușește să facă față volumelor mari de marfă. Unele nave stau în radă până la două săptămâni, iar cozile de camioane care așteaptă să intre să descarce se întind pe kilometri întregi.
Pe lângă blocaje, în Marea Neagră există și capcane mortale. Minele neexplodate sunt de departe cel mai mare pericol. Impactul dintre o navă și un astfel de obuz este devastator. Marinarii se tem deja pentru viața lor și tot mai mulți au solicitat să debarce.
Găsirea unor soluții pentru deblocarea acestei situații este imperios necesară, cu atât mai mult cu cât Rusia a decis culoar doar navelor cu grâne. Insuficient spun specialiștii, care arară că Ucraina reprezintă o treime din cifra de afaceri cu contrainere din Marea Neagra. Din păcate, nimeni nu poate spune cât va mai dura această criză. Singurul lucru cert este că exporturile de cereale din Ucraina au scăzut la jumătate.