Sezonul estival pe litoral începe cu… praf, zgomot și utilaje care lucrează în gări. CFR dă startul modernizării stațiilor din stațiunile din sudul litoralului, lăsate în paragină ani la rând. Gara Neptun e deja în plin șantier, iar la Costinești Tabără, lucrările încep chiar de mâine. Ambele gări vor fi modernizate cu fonduri europene nerambursabile. Promisiunea oficială este că până la finalul anului ambele stații CFR vor fi gata modernizate.
În România, drumul către mare cu trenul a fost și rămâne o aventură. În gările de pe litoral timpul a stat în loc, iar garniturile de tren ajung că întotdeauna cu întârzieri și cu probleme tehnice. La final de drum, de la Constanța la Mangalia, călătorii ajung în gări învechite, cu peroane pline de gropi și buruieni. În unele locuri, turiștii urcă sau coboară din vagoane doar ajutați, pentru că distanțele până la tren depășesc și jumătate de metru. Miile de turiști nu găsesc toalete funcționale și nici terasamente sigure. Halta Neptun e una dintre acestea. O halta ridicată la rangul de gară.
Si asta nu e tot. Mersul la toaleta in halta Neptun e un sport extrem. Aceasta se află în pădure la o diferența de nivel de 2 metri față de peron. Aceeași situație, la Costinești: o gara mult prea mică pentru mile de tineri care ajung aici în vacanță în fiecare vară. Fără o sală de așteptare și fără o copertină care să îi protejeze de soare, fiecare stă pe unde apucă.
Singurul grup sanitar din gara Costinești nu este funcțional, iar trecerea peste linia ferata e periculoasa. Astăzi a început modernizarea celor doua gari. Lăsate în paragină de autorități ani la rând, acestea vor fi reabilitate cu fonduri europene nerambursabile.
„În primul rând vor amenaja peronul pentru ca e mai important peronul si iluminatul, după aceea urmând sa facă si clădirea care deservește casa de bilete, vor veni si cu parcari, zone special amenajate pentru persoanele cu dizabilități, se va amenaja si trecerea la nivel cu calea ferata cu cauciucuri din acelea speciale, se va freza si asfaltul”
Dorin Jeanu – primar Costinesti
„Va exista un disconfort automat fiind vorba de niste lucrari de demolare si constructie vor fi mutate peroanele la Neptun in zona actuala va fi închis peronul care este in dreptul statiei”
Cătălin Schipor – purtător de cuvânt SRCF Constanța
Modernizarea – care doar în cazul stației din Neptun costă 16 milioane și jumătate de lei – presupune și montarea de echipamente moderne de telecomunicații pentru informarea călătorilor și instalarea de panouri fonoabsorbante pentru a reduce astfel nivelul de zgomot în zonă. Aceste lucrari fac parte dintr-un pachet mai amplu care presupune modernizarae a 47 de statii de cale ferata din Romania, toate facute cu fonduri din surse externe. Oficialii CFR spera ca dupa toate aceste lucrari tot mai multi romani sa prefere trenul in detrimentul masinii si-n felul asta sa se descongestioeze traficul spre și dinspre litoral.