joi, 13 februarie, 2025
Home DOTTO News Transfer rapid al grânelor, direct în larg

Transfer rapid al grânelor, direct în larg

de Redacția Dotto

Aglomerația din Portul Constanța ar putea deveni istorie. Autoritățile au implementat un sistem inovator pentru fluidizarea traficului maritim. Geamanduri speciale, montate în largul mării, vor permite transferul rapid al grânelor direct de pe barje pe nave maritime. În acest fel, capacitatea portului crește semnificativ, iar timpii de așteptare se reduc.

Sistemul constă în montarea unor geamanduri care permit ancorarea navelor direct în largul mării. De acolo, cu ajutorul macaralelor plutitoare, marfa este încărcată pe o altă navă şi pleacă spre destinaţie. In acest fel, navele maritime nu mai trebuie sa astepte eliberarea unui cheu din port, pentru operatiuni de incarcare /descarcare. Navele se vor lega cu pupa la acea geamandura galbena iar cu prova, cu cele doua ancore din fata se vor fixa pe fundul marii. In acest fel o barja incarcata cu grane va putea trage langa nava si va facilita astfel transbordarea marfurilor.

Noul sistem de acostare a barjelor şi navelor maritime a fost achiziționat de autorităţi cu 6 milioane de lei, iar, acum balizele au fost montate. Soluţia vine care urmare a supraaglomerării portului Constanţa.

„Ele sunt montate in zona Digului Constanta-Sud. Vor folosi in perioadele de inalt trafic cand navele cum ar fi cele care cara grau si alte produse cereale vor avea nevoie de incarcare si descarcare rapida. Descarcarea se poate face intr-o singura zi, in juma de zi chiar”

Cristian Antohi – reprezentant firmă proiectantă

Lipsa de angajați, echipamentele insuficiente și uneori condițiile meteorologice duc la situații în care șoferii așteaptă zile bune să intre la descărcat, iar operatorii din port sunt depășiți de numărul mare de tiruri. Iar barjele care vin cu cereale pe canalul Dunare-Marea Neagra asteapta uneori cu zilele eliberarea unui cheu pentru ca sa transbordeze marfa intr-o nava oceanica care pleaca la export.

„Pe noi ca operator de nave ne costa destul de mult asteptarea in rada portului iar prin astfel de investitii automat se reduce timpul de asteptare in cazul in care portul este congestionat si o dana nu este libera. Operatorii de nave pot scuti pina la cateva mii de euro in fiecare zi de asteptare in rada portului”

Alexandru Sintu – director comercial al unei companii din Port

Zona nu a fost aleasa intamplator de catre administratia portuara. Aici exista un dig de sud care este o pavaza in calea vanturilor care produc furtuni si in acelasi timp  exista si adancimi foarte mari de 2o de metri a.i. navele oceanice pot ancora in siguranta. În 2023, prin portul Constanţa au trecut 92 de milioane de tone de mărfuri generale, din care cerealele ucrainene au reprezentat 14 milioane de tone.

S-ar putea să îți placă

Despre DOTTO TV

DOTTO TV este sursa dvs. de știri și analize video concise și imparțiale. La DOTTO TV vom extrage esențialul și vom comprima informația corectă, prompt, rapid și cu sens. Știrile despre cele mai importante evenimente de peste zi vor fi abordate din toate unghiurile și privite din persectiva impactului asupra oamenilor.

@2024 – Toate drepturile rezervate. Site realizat de Sanselo

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult