Chiar dacă vacanța la mare este mai scumpă anul acesta, turiștii români sunt mulțumiți de raportul calitate – preț la serviciile de pe litoral. Cel puțin așa reiese dintr-o analiză recentă efectuată de unul dintre cei mai mari touroperatori de pe litoral.
Studiul a luat în calcul părerile a peste 3000 de turiști care au fost în concediu la mare și care au notat de la 1 la 10, curățenia din hoteluri, serviciile primite, poziționarea, personalul, dotările unităților de cazare, precum și raportul calitate-preț. Concluzia a fost că cea mai mare creștere a nivelului de satisfacție se observă la capitolul “Raport calitate-preț”. La finalul verii trecute, media a fost de 7,95, în vreme ce anul acesta, la jumătatea sezonului estival, nota a crescut la 8,58 din 10 (maxim).
“Scumpirea vacanțelor în acest an e o realitate, dar, deși turiștii au plătit mai mult pentru sejurul la mare, în același timp, au simțit că primesc mai mult de sumele achitate – mai multă calitate, mai multe servicii. Iar acest lucru se explică prin faptul că în multe hoteluri au fost finalizate investițiile în renovarea camerelor, spațiilor comune, restaurantelor, în vreme ce altele au fost renovate complet. Iar turiștii au fost mulțumiți de ceea ce au găsit la destinație, în hotelul ales pentru petrecerea vacanței, și au ajuns la concluzia că suma achitată a fost una corectă”, afirmă Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Preocuparea românilor pentru condiții de cazare bune se manifestă și în acest sezon estival, iar turiștii sunt dispuși să achite un tarif mai mare, dar să primească un pachet mai complex, cu mai multe facilități incluse și cu garanția unor standarde de calitate înalte. Printre criteriile importante în funcție de care iau decizia de rezervare a unui hotel se numără curățenia, iar la acest capitol, gradul de satisfacție în rândul celor care au efectuat deja sejurul la mare și au completat formularul de feedback este de aproape 9 față de media 8,40 în 2021.
În ceea ce privește serviciile primite, nivelul de satisfacție până în acest moment este punctat cu 8,56, în creștere ușoară față de anul trecut, când media a fost 8,19. Se remarcă o creștere și în privința poziționării: 9,15 în 2022 față de 8,96 în sezonul precedent.
Și angajații din hoteluri și restaurante au primit un punctaj mai bun din partea turiștilor; astfel, personalul este notat cu o medie de 8,78 față de 8,55. În ceea ce privește dotările unităților de cazare, categorie care a declanșat cele mai multe nemulțumiri anul trecut în rândul turiștilor, se observă o creștere ușoară a gradului de satisfacție: 8,08 comparativ cu media de 7,75 în 2021. Analiza separată privind stațiunea Mamaia arată și aici o creștere a gradului de satisfacție raportat de turiști la toate categoriile: curățenie (media 8,82 în 2022 față de 8,34 în 2021), servicii (8,57 față de 8,08), poziționare (9,32 comparativ cu 9,09), personal (8,78 față de 8,51), dotări (media 8 în 2022 față de 7,56 anul trecut) și raport calitate-preț (8,55 comparativ cu 7,76).