Calvar pe mare pentru sute de vițeii exportați din România. Un vapor plin cu animale vii, trimise din Portul Midia către Haifa în Israel, s-a defectat în timpul călătoriei, prelungind transportul de la cinci zile la peste două săptămâni. Un ONG care luptă pentru protecția animalelor a publicat astăzi un videoclip cu animalele chinuite pe vapor. În imagini se văd viței acoperiți de excremente pe al căror chip se citește teroarea. Vă avertizăm urmează detalii cu un puternic impact emoțional.
”Vaporul «Express M», încărcat cu viței a plecat spre Israel pe 22 februarie. Pe drum, nava s-a stricat. După 15 zile pe mare, animalele din România care au supravieţuit au fost filmate de activistii ONG-ului „Israel Against Live Shipments”. Imaginile arata animale aflate în suferință. Sunt acoperite de excremente, iar pe faţa lor se citeşte teroarea prin care au trecut.
Călătoria până în Portul Haifa ar fi trebuit să dureze 5 zile, însă defecțiunea navei a prelungit calvarul animalelor.
„Animalele au niste drepturi care prevad reguli stricte pentru inspectarea navelor inainte de a-ncarca, inspectarea conditiilor de transport” a avea apa suficienta pe perioada transportului, pentreu eliminarea dejectiilor, pentru eliminarea fluidelor, pentru ventilatie”
Adrian Mihălcioiu – președintele Sindicatul Navigatorilor
Nu este prima data cand ONG-urile internationale critica Romania pentru conditiile in care exporta animalele vii din portul Midia Navodari.
„Personalul navigant este cel care raspunde total de sanatatea si de bunastarea acestor animale. Ele trebuie sa aiba niste conditii care sa respecte niste reguli de intretinere, de ingrijire, cumva de confort de curatenie, de eliminarea dejectiilor, s.a.m.d.”
Adrian Bîlbă – biolog
Comisia Europeană a prezentat o propunere de regulament privind protecţia animalelor în timpul transportului. În primul rând este vorba despre limitarea duratei călătoriilor şi mai multe pauze de odihnă, dar şi despre creşterea suprafeţei minime pentru animale. Propunerea prevede și înăsprirea condiţiilor de export către ţările non-UE şi reglementarea trabsportului pe durata temperaturilor extreme.