Activ, dar nu prea… Noul canal de comunicare, lansat ieri de primarul Vergil Chițac se dovedește a fi… doar o iluzie. Vergil Chițac a anunțat pe pagina lui de Facebook că pentru a comunica mai bine și mai rapid cu toți constănțenii pune la dispoziția acestora un număr de WhatsApp.
Primarul promitea o fereastră de comunicare „reală, transparentă și plină de inițiative”. “Fiecare întrebare, sugestie sau idee pe care o împărtășiți este o cărămidă la construcția unui oraș mai bun. Eu și echipa mea suntem aici să ascultăm și să construim împreună.”, a scris primarul pe pagina sa oficială de Facebook. Se pare că această fereastră spre cetățeni este mai degrabă un zid. Cel puțin pentru moment. De ce spun asta? Astăzi am facut un test. L-am întrebat pe primarul Vergil Chițac la numărul public de wapp de ce a decis Primăria să cheltuiască aproximativ 434.000 de euro din bugetul local pentru achiziția terenului Vilei Regale din Mamaia, dacă monumentul istoric va fi administrat de Ministerul Culturii, după cum anunța premierul Marcel Ciolacu la finalul lunii octombrie. În loc de lămuriri am primit un raspuns automat, în care un robot îmi mulțumește pentru implicare. “Mă bucur că ați ales să faceți parte din comunitatea noastrăl! Sunt alături de dumneavoastră pentru orice întrebare, sugestie sau nelămurire! Din cauza volumului mare de mesaje, răspunsurile vor fi oferite în funcție de ordinea în care primesc întrebările. Vă mulțumesc pentru înțelegere!”.
I-am întrebat tot astăzi pe reprezentanții Primăriei Constanța câte mesaje au fost primite pe numărul de wapp făcut public de primarul Chițac și care au fost sugestiile, ideile sau problemele ridicate de constănțeni. Încă aștept răspuns. Promisiunile sună frumos, dar lipsa acțiunilor concrete transformă acest canal într-un eșec de comunicare.