700 de vagoane vechi de la CFR blochează activitatea în Portul Constanța. În timp ce căile ferate sunt sufocate de rable ruginite, vapoarele stau la rand ca să descarce, iar marfurile pleacă greu cu TiR-urile pe șosele.
Ministrul Transporturilor care a venit ieri în vizită la Constanța a dat un ultimatum șefilor companiilor feroviare de stat, care au termen 2 zile pentru a debloca liniile de tren din Port.
Războiul din Ucraina a dublat traficului naval pin Portul Constanța. Vestea bună a scos însă la suprafața limitele portului de la Marea Neagră, care nu poate prelua volumul uriaș de marfuri din cauză că nu poate să le transporte. 700 de vagoane vechi zac pe liniile de cale ferată din Port și blocheză mai mult de jumătate din culoarul de transport.
De cand a izbucnit razboiul, portul Constanta preia 50 de nave și procesează cu 700 de containere mai mult decât anul trecut, în fiecare zi. Doar TiR-urile nu au cum să facă față acestui volum uriaș de marfă. Este nevoie de garnituri feroviare și locomotive de manevră. În loc să lucreze, acestea sunt blocate de fantomele de fier vechi de pe șine.
50% din cele 700 de vagoane din port sunt nefucționale. Coloși de fier tocmai buni de topit.
Compania de Stat CFR Marfa are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi aproximativ 27.000 vagoane. În circulație se află însă doar 50 la sută din toată flota. Zece mii de vagoane sunt sub sechestrul Fiscului pe care l-a pus CFR Infrastructură, pentru neplata multor taxe la bugetul statului.