Investiții majore în Portul Constanța. Jumătate de miliard de euro vor fi alocați pentru extinderea și modernizarea infrastructurii portuare, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. România se pregătește să devină un nod esențial pentru transportul mărfurilor și utilajelor destinate reconstrucției Ucrainei. Însă, în timp ce se fac planuri pentru viitor, prezentul portului este marcat de o anchetă DIICOT, care a scos la iveală o rețea de corupție și mite uriașe. Autoritățile promit măsuri drastice pentru a curăța administrația portuară.
Cu ochii pe reconstrucția Ucrainei, România e constienta ca marfurile vor veni in marea lor majoritate pe apa, iar Portul Constanta trebuie ca sa devina poarta de intrare pentru tot ce-nseamna marfuri, utilaje, combustibili si logistica. Șansa cea mare a României vine din poziția geografică favorabilă a țării noastre, care ne oferă această oportunitate. Pina acum utilajele de incarcare descarcare au facut fata cu greu afluxului de cereale ucrainiene, insa la orizont e o alta provocare: Constanta urmeaza sa preia un flux de marfuri incomparabil mai mare decat pina acum. Insa pentru asta, Portul trebuie sa se extinda, cu inca doua noi suprafete, denumite MOLURI. Ele urmeaza a fi construite, intarite, betonate si transformate in dane de incarcare-descarcre pentru containere, petrol si gaze lichefiate plus marfuri care vin pe roti in nave.
„În săptămânile, maxim doua luni de-acum încolo, vor fi semnate contracte de aproape jumătate de miliard de euro in Port. Vom intra rapid, la cum se-arata, in zona de reconstrucție pentru Ucraina. Nu vreau sa ratez aceasta oportunitate”
Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor
Provocarea pentru Constanta este să păstreze fluxurile de transport pe care le-a avut în ultimii doi ani pe relaţia Ucraina şi Republica Moldova, dar şi permanentizeze fluxuri comerciale post-reconstrucţie. Aceasta trebuie sprijinită prin acţiuni atât din zona privată, cât şi în zona publică.
„Vrem sa fim absolut pregătiți, sa putem oferi capacitate maxima si adecvata in operarea cat mai rapida si cat mai scurta a tranzitului de marfuri catre Ucraina pe toate canalele disponibile: atat fluvial, cat si pe tot ce-nseamnă CF sau rutier”
Mihai Teodorescu – directorul Portului Constanța
Procurorii anti-coruptie au aratat recent ca Portul e departe de a functiona normal. Ancheta DIICOT a scos la iveala putregaiul din cel mai mare port romanesc la Marea Neagra: 16 suspecti, 41 de persoane fizice si juridice audiate si si mite care se invart la cifre ametitoare de 6 milioane de euro.
„Vor zbura ! Toti din administratie vor pleca acasa. Cei care sunt parte din aceasta caracatita”
Sorin Grindeanu – ministrul Transporturilor
Si ministerul Apărării se pregătește pentru perioada post-război. Portul Constanta Militar urmează sa fie extins si dotat pentru operarea mai multor nave militare decât in prezent.
