Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră. Este declarația ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
„Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina, iar România are şansa de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului“, a scris ministrul. Potrivit acestuia, în circumstanţele actuale, consolidarea conectivităţii dintre nordul şi sudul Flancului Estic al NATO reprezintă un element critic în fortificarea poziţiei aliate de apărare. „Ne dorim să cooperăm strâns pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructură, de interes comun şi de importanţă strategică, în special Rail2Sea, calea ferată între Portul Constanţa şi portul polonez Gdansk, şi Via Carpathia,“ a mai spus şeful de la Transporturi. Implementarea Rail2Sea şi Via Carpathia se va face cu implicarea financiară a SUA, inclusiv în semn de contrapondere la încercările Rusiei şi Chinei de a-şi spori influenţa politică şi economică prin investiţii în infrastructura critică.
„Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina, iar România are şansa de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului.“
„Ne dorim să cooperăm strâns pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructură, de interes comun şi de importanţă strategică, în special Rail2Sea, calea ferată între Portul Constanţa şi portul polonez Gdansk, şi Via Carpathia.“