joi, 11 septembrie, 2025
Home ActualitateCoronavirusul a lovit în aviație

Coronavirusul a lovit în aviație

de Andrei Cernat
Coronavirusul a lovit în aviație
Acest conținut a fost arhivat. Este posibil să nu mai fie relevant.

Zboruri anulate și călători mai puțini. Industria transporturilor aeriene a fost extrem de afectată din cauza pandemiei de coronavirus. O revitalizare s-a văzut vara aceasta când oamenii au început din nou să călătorească. Specialiștii prevăd însă o nouă criză în industria transporturilor aeriene asta după un an critic în care numărul de pasageri pe liniile low cost a scăzut sub 20 % față de 2019.

Unele companii au fost la un pas de faliment și au fost salvate de ajutoarele venite din partea statului. Toamna nu vine însă cu vești mai bune, mulți dintre pasagerii care și-au cumpărat bilete de avion pentru octombrie și noiembrie și-au anulat călătoriile.

Finalul lui 2020 a adus cele mai sumbre statistici pentru mai toate aeroporturile din țară. În total, în 2020, prin toate aeroporturile din România au trecut puţin peste 7 milioane de călători – faţă de 23 de milioane în 2019, ceea ce inseamna o scădere de aproape 70%. Momentan pe crestere, Aeroportul Henri Coandă a avut în 2020 puțin peste 4 milioane de pasageri. Asta în conditiile în care în 2019 au fost peste 14 milioane. Nici la Cluj situația nu a fost mai bună. Doar 900.000 de pasageri față de 3 milioane în 2019.

Primele semne de revitalizare au venit odată cu sezonul estival și ridicarea restricțiilor. Vânzările de bilete pentru luna august au ajuns la nivelul celor din aceeași perioadă a lui 2019.

Din păcate însă bucuria companiilor de transport nu va ține mult. Tendinţa de a călători mai puţin din cauza incertitudinii se va menţine și spre finalul anului dar și în primul trimestru al anului viitor. Deja vânzările de bilete pentru octombrie și noiembrie au scăzut drastic, iar valul 4 va afecta din nou acest sector.

O altă problemă ar fi condițiile de călătorie impuse de fiecare țară. Unele cer completarea unor formulare, altele adeverinte de vaccinare, în timp ce multe nu permit intrarea nici măcar cu dovada imunizării.

Previziunile specialiștilor arată că traficul aerian ar putea reveni la nivelul celui înregistrat în 2019, abia în 2023-2024.

S-ar putea să îți placă

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Mai mult