Sudul litoralul românesc este acum la un click distanță! Turiștii care vor dori să vină în vacanță în stațiunile de aici vor avea posibilitatea să afle dinainte chiar și în ce cameră de hotel vor fi cazați. Organizația de Management al Destinației Turistice Mangalia și primăria au lansat cea mai inovativă platformă online a litoralului românesc. visitmangalia.ro face un tur virtual al stațiunilor Olimp, Neptun, Jupiter, Cap Aurora, Venus, Saturn și Mangalia. Cu ajutorul site-ului turiștii pot vedea plajele, hotelurile, punctele de atracție, zonele de interes public, înainte de a porni la drum. Ideea a fost a Organizație de Management al Destinației Mangalia.
“Am plecat de la premisa că trebuie să facem multe lucruri pentru informarea turiștilor. Avem această platformă concepută ca o prezentare a bazei materiale din stațiunile Neptun, Jupiter, Venus și avem prezentarea obiectivelor turistice. Poate fi accesată ușor și cuprinde informații care dau detalii de cum arată real structura hotelieră ce grad de confort are cu imagini din drone, ambianță cu distanța până la mare. Este un suport care vine în ajutorul turiștilor, care pot să își selecteze și să rezerve vacanța de vară”, a declarat Dumitru Filip, președinte OMD Mangalia.
Și pe lângă privații care au investit în reabilitarea hotelurilor sau au construit altele de la zero, asemenea celor din stațiunile franceze sau spaniole, nici administrația locală nu a stat cu mâinile în sân. În sudul litoralului s-au făcut tot mai multe investiții pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii publice din stațiuni, iluminatul public, amenajarea de parcări sau spații verzi .
“Parteneriatul cu mediul privat al administrațiilor locale este important ca să dezvolți imaginea și ce avem de promovat. Avem curaj să ne promovăm, să spunem că suntem pe harta de onoare a turismului românesc, că se dezvoltă Mangalia prin proiectele pe fonduri europene”, a explicat Dragoș Angelescu , viceprimar Mangalia
“Va ajuta clienții în decizia de cumpărare, văd realitatea din teren, accesibilitate, parcări și sprijină agențiile în vânzarea pachetelor, dar și online când clientul verifică hotelul să vadă facilitățile pentru copii ori cele de pe plajă. Ridică ștacheta și pentru celelalte stațiuni care vor să vândă pachetele de litoral românesc”, spune Cristian Bărhălescu, manager al unei agenții de turism
În ultimii ani stațiunile din sud au câștigat tot mai mult teren în fața Mamaiei, iar uneori chiar au depășit-o ca număr de turiști. Acestea au părut interesate să dezvolte mai mult conceputul de family și regimul all-inclusive, care le-au adus turiști pe tot parcursul săptămânii, în timp ce Mamaia s-a transformat într-o destinație de week-end, pentru amatorii de distracții scurte.